BANNERplankingchallenge2

Update 2: 30 dagen Planking Challenge

Wow… Het begint nu echt steeds zwaarder te worden. Vandaag maar liefst 3 minuten! Ik denk niet dat ik het persoonlijk in één keer vol kan volhouden, grote kans dat ik een interval in plan.

5 Minuten halen hoeft niet!

Ik heb al van meerdere mensen berichten ontvangen dat ze een max hebben bereikt, met als gevolg te willen stoppen met de Challenge. Zonde! Niet doen! Je hoéft niet de 5 minuten te halen om een succesvolle Challenge af te ronden. We hebben immers gekozen voor de plank-pose om de core te versterken. Dit gebeurt met elke kleine overwinning die jij zelf maakt, remember this!

Hier een paar tips om de Challenge aangenamer te maken:

– Pas je houding aan. Kijk welke plank-pose je beter afgaat.

– Plan een interval in. Voorbeeld: In plaats van 3 minuten achter elkaar, 2x 1,5 minuut.

– Verdeel je plank over de dag. Doe ’s ochtends een plank en ’s avonds.

– Probeer elke keer een paar seconden langer te staan. Hoe klein de stap ook is, het is een overwinning!

 

 

The core is strong

Door de Challenge af te maken creëer je een krachtige core, welke dagelijks sterker wordt. Of je nu aan het einde van de Challenge 5 minuten plankt of 2,5 minuten, je hebt sowieso sterkere buikspieren gekregen. Awesome toch? En nu je toch nog op je matje staat, kun je meteen een paar zonnegroeten doen! :-)

Namasté, dudes.

 

Follow

Kim

BA Multimedia, Design & Communication / Yoga docent / Pocahontas / Verliefd op de natuur / Mother of Dragon-kiddo.