BANNER21dagen

21 dagen challenge

Doelen, iedereen heeft ze! De één is er alleen actiever mee bezig dan de ander. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die na de jaarwisseling braaf beginnen met goede voornemens. Helaas houden de meesten dit niet vol, including me!

Hoewel veel mensen hun doelen liever willen op delen in kleinere stapjes om zo het overzicht te kunnen houden, ben ik meer een “Leap of Faith” persoon. Als ik een doel heb, probeer ik mij er zo stevig mogelijk in vast te bijten.

Op het gebied van yoga en fitness vind ik mijn inspiratie bij verschillende actieve sporters en beoefenaars. Ik visualiseer hoe ik deze doelen kan bereiken en kan dan vaak niet wachten met het uitvoeren van deze oefeningen.

Stay motivated!

De enige uitdaging die ik heb is dat ik wel gemotiveerd moet blijven, zo nu en dan heb ik een schop onder de kont nodig! Trainen doe ik dan ook het liefst drie keer per week in de sportschool met mijn personal trainer en mijn motivator. Zonder hen zou ik namelijk al snel afhaken.

En toch wil ik proberen om zonder de steun, het gepush en de aanmoediging van anderen mijn fit & yoga doelen behalen. Zodoende kwam ik bij een Amerikaans blogger terecht die een 21 dagen challenge had gevolgd. 21 dagen lang zo veel mogelijk groenvoer eten (ontbijt, tussendoortjes, lunch & diner), work-outs volgen, yoga beoefenen en mediteren. 21 Dagen achter elkaar!

 

21dagenchallenge1

 

Old habits die hard

Voor sommigen is dit peanuts, voor anderen een gigantische uitdaging. Zelf weet ik niet hoe het mij af zal gaan. Ik ben iemand die in het begin de volle 100% geeft, maar langzamerhand en vaak door invloed van anderen (“Zullen we een ijsje halen?”, “Je moét deze brownie proberen!”, “Ach, 1 wijntje kan geen kwaad hoor!”) raak ik uit mijn ritme en val ik weer in mijn oude gewoontes.

Toch weet ik dat ik dit kan. Zo ben ik in mijn studie tijd abrupt gestopt met het drinken van alcohol, dronk ik in dat jaar geen koffie meer (waar ik inmiddels al weer een lange tijd verslaafd aan ben…) en stond ik elke dag voor 6 uur op om te mediteren. Dit heb ik een jaar lang gedaan.

Waar het uiteindelijk ‘fout’ is gegaan, weet ik niet meer. Maar wat ik wel weet is dat ik veel meer energie had en onwijs veel mentale rust kreeg in die periode. Iets waar ik soms wel weer naar verlang…

Getting started

De 21 dagen challenge van de Amerikaanse blogger inspireerde mij enorm en lijkt mij weer een mooie opstap om te beginnen aan nieuwe uitdagingen! Hoewel deze blogger een bestaand schema en recepten gebruikte om haar doel te behalen, zal ik mijn eigen schema gaan samenstellen! Wish me all the best…

1. Dagelijks om 5.45 uur opstaan

– Een beetje Ayurveda: tanden poetsen, tong schrapen, pranayama meditatie oefening en surya namaskar/zonnegroeten.

– Yoga oefening: het kiezen van een asana en deze 21 dagen oefenen, navoelen en onderzoeken, bewustwording van de dagelijkse groei.

– 7 minute work-out: zeven minuten 100% geven aan de oefeningen van de “7 minute work-out” app!

– Voeding: dagelijks voldoende groente en fruit nuttigen, blijven variëren en veel (heet) water drinken.

 

21dagenchallenge

 

2. Dinsdagavond, donderdagavond & een zaterdag- of zondagochtend

– Fitness: wisselende oefeningen, armen trainen, leg-day, cardio.

3. Beperkingen

– Geen alcohol (easy!)

– Geen snacks (uuh…)

– Eén kop koffie per dag (this one is really hard for me…)

– No chocolat (omg why!!!)

Zachte heelmeesters…

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nu denken: ‘die is gek…’. Probably, maar ik wil dit echt graag proberen en hoop zo ontzettend dat deze stevige aanpak mijn slechte gewoontes in de kiem gaat smoren.

En wie weet, als ik de 21 dagen heb gehaald, plak ik er gewoon nog een keer 21 dagen aan vast ;)

Wil je ook een 21 dagen challenge doen? Je kunt gemakkelijk jouw eigen challenge samen stellen door één, of in mijn geval, meerdere doelen er aan te koppelen. Schrijf een schema uit wat voor jou haalbaar is, maak een planning en begin! Try it!

 

Namasté, dudes.

 

Follow

Kim

BA Multimedia, Design & Communication / Yoga docent / Pocahontas / Verliefd op de natuur / Mother of Dragon-kiddo.

4 gedachten over “21 dagen challenge

  1. Ik doe mee! Teveel scones met clotted cream en jam gegeten! En het wordt tijd voor buikspieroefeningen…en nu echt!:)

Reacties zijn gesloten.