SUBSTITUTE YOGA TEACHER

c6d3aadb-94c2-4d36-9846-b3a9646d59f9-web

INVAL OP AANVRAAG

Ga je binnenkort langdurig op vakantie, er tussen uit of heb je (zwangerschaps)verlof en ben je opzoek naar een gediplomeerde docent om jouw lessen tijdelijk over te nemen? Neem gerust contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken!

OVER DE DOCENT

Ik ben Kim (33), woonachtig in het mooie, nuchtere Friesland en ben te vinden in Leeuwarden. Sinds 13 mei 2017 ben ik afgestudeerd (500 uur Teacher Training) als yoga docent en ready to rock!

HATHA YOGA

 

Als men over yoga spreekt, wordt er meestal Hatha Yoga bedoeld. Hatha Yoga staat ook wel bekend als de basis waar andere yoga takken uit voort zijn gevloeid. Met Hatha Yoga creëer je balans voor lichaam & geest door middel van het uitoefenen van asana’s (yoga houdingen) en in deze asana’s stilte te vinden. Dit gaat gepaard met pranayama (ademhalingsoefeningen), waardoor het contact met de aarde (aarding) sterker wordt gemaakt. Hatha Yoga versterkt de bewustwording van je lichaam en geest en geeft je de kans om het persoonlijke inzicht te doen groeien.

 

WAAROM HATHA YOGA

  • Verzachting voor lichaam en geest,
  • Helpt met de aarding en ontspanning, zowel fysiek als mentaal,
  • Het beoefenen van verschillende houdingen en begeleidende meditaties,
  • Maakt het lichaam behendig en creëert lichaamsbewustwording,
  • Leren ‘zakken’ met overgave aan de zwaartekracht.

POWER/FIT YOGA*

*In samenwerking met PT op Maat Leeuwarden

Kracht opbouwen met je eigen lichaam in een vloeiende beweging. Met Power/Fit Yoga creëer je op eigen wijze meer kracht in je lichaam en leer je in die kracht ook zachtheid te vinden. Dit met behulp van ademhalingstechnieken en door stil te staan om bewust te voelen. Tijdens deze yoga-vorm wordt ook je balans op de proef gesteld en zul je deze versterken. Door mijn nauwe samenwerking met “Personal Training op Maat Leeuwarden”, weet ik krachttraining en yoga perfect met elkaar te combineren om een stevige work-out aan te bieden, met de zachtheid van yoga.

 

Waarom Power/Fit Yoga?

  • Grenzen opzoeken en deze verleggen,
  • Helpt met het opbouwen van zelfvertrouwen en met het vergroten van lichaamskennis,
  • Krachtigere vorm van de Hatha Yoga houdingen die in een flow worden uitgeoefend,
  • Test de balans en daagt uit om deze te versterken,
  • Maakt het lichaam behendig en de spieren/gewrichten soepel.

RESTORATIVE YOGA*

*Voor newborn-mama’s, 6 weken na de bevalling

Stress verlagend, therapeutisch en lichamelijke ontspanning. Restorative Yoga is de ideale manier om (opnieuw) in contact te komen met je lichaam en is zeer geschikt voor pas-bevallen moeders. Een lichaam verandert enorm tijdens de zwangerschap en is verre van ‘de oude’ na de bevalling. Deskundigen raden aan om de eerste maanden rustig op te bouwen met bijvoorbeeld bekkenbodem oefeningen. Voor mama’s die nog moeten wennen aan hun ‘nieuwe’ lichaam, biedt Restorative Yoga de mogelijkheid om de connectie te vinden tussen lichaam en geest.

 

Waarom Restorative Yoga voor mama’s?

  • Trage houdingen, die veelal worden ondersteund met yoga-props,
  • Houdingen worden langer vastgehouden dan Hatha Yoga,
  • Diepe connectie met behulp van ademhalingsoefeningen en visualisatie,
  • Versterken van lichaam en geest,
  • Langzaam de nieuwe kracht vinden in (buik)spieren.

DRAAGYOGA*

*In samenwerking met Ikdraagjeverder.nl

Je kindje dragen in een draagdoek en de nabijheid ervaren is een groot plezier. En hoe mooi is het om deze liefde ook eens te ervaren met een yoga sessie! Samen met gecertificeerd Draagconsulent Susanne Jongejan, van Ikdraagjeverder.nl, heb ik een veilige yoga sessie samengesteld voor mama en kindje in de draagdoek (of draagzak). Draagyoga zal worden gegeven als een workshop, samen met Susanne, voor optimaal plezier in yoga en dragen.

 

 

Data Draagyoga Workshop

Egoyoga.nl | FacebookIkdraagjeverder.nl | Facebook

|Extra Studio Info|

 

  • Graag een eigen handdoek meenemen voor over de yogamat. Een eigen yogamat meenemen is natuurlijk ook mogelijk.
  • Er zijn genoeg dekens en (meditatie)kussens aanwezig. Eigen deken/shawl meenemen mag natuurlijk ook.
  • Kledingvoorschrift; draag kleding waar je je zo comfortabel mogelijk in voelt en draag ze in laagjes, bijvoorbeeld een legging met een wijd t-shirt/sweater met een vest. Yoga doe je voor jezelf en niet voor een ander :-)
  • Neem een flesje water mee voor hydratatie tijdens de les.

|Instagram|

|Social|

Volg egoyoga.nl via de volgende social media kanalen, voor interessante updates, blog posts, printables en workshop aankondigingen!

Facebook

Instagram

Vimeo

 

|Contact & aanmelding|

Aanmelden en contact kan via mail@egoyoga.nl
of via Facebook Messenger.

lid Vereniging van yogadocenten

VYNlogositeegoyoga